نظرسنجی

شما از چه طریق با این سایت آشنا شدید؟






پر بيننده ترين مطالب

اطلاع‌رسانی به كاربران را تقویت كنید



تعداد بازدیدکنندگان 3236 بازدید نسخه چاپی

دنیای كامپیوتر و ارتباطات- با توجه به اینكه نمایشگاه الكامپ از سال 83 به بعد صرفا به ارایه و نمایش محصولات اختصاص یافته و شركت‌ها در ارایه تجربیات خود به كاربران و اطلاع‌رسانی مناسب در رابطه با خرید محصولات ضعف داشته و به آن توجهی ندارند بنابراین بهتر است به زودی شاهد تحولی در بستر نمایشگاه‌ها باشیم.

كوروش عباسی، مدیر بازاریابی و روابط عمومی آواژنگ با حضور در نشست مدیا سنتر (t.media ) نمایشگاه الكامپ 2009 اظهار كرد: «در طول سال‌های 79 تا 83 ، آواژنگ حضور فعالی در الكامپ داشت، در آن زمان با توجه به وجود موجی عظیم در صنف آی‌تی كه ورود تكفا و فعال‌تر شدن بخش خصوصی را شامل می‌شد نیاز آواژنگ به یك مدیا (الكامپ) حس می‌شد.» 

وی افزود: «اما متاسفانه با توجه به بحث تحریم نمایشگاه‌ها در طول یكی دو سال، هم اكنون شاهد تغییر در نحوه برگزاری نمایشگاه‌ها هستیم به طوریكه هم اكنون تنها كالا و محصولات  شركت‌ها ارایه می‌شود در حالیكه علاوه بر ارایه و معرفی، اطلاع‌رسانی و در اختیار قرار دادن تجربیات فروشندگاه به كاربران از اهمیت بالایی برخوردار است. 

به گفته عباسی ارزش‌گذاری غرفه‌ها در نمایشگاه فاقد یك شكل منظم و هم‌ارز است به طوری كه این نكته سئوال برانگیز است كه چرا باید صرفا سالن 38 الكامپ، سالنی خوب و برای بهره بردن كاربران باشد. در نتیجه ارزش‌گذاری نمایشگاه الكامپ هنوز از حالت شكل قدیمی و خشك در نیامده و پیشرفتی در آن محسوس نیست همچنین فاقد بستری پویا  است به طوریكه نمی‌توان از آن به عنوان یك هدف بهره برد.» 

مدیر بازاریابی آواژنگ ادامه داد: «جایگزینی غرفه‌ها امری كلیدی در برگزاری نمایشگاه‌ها و بهره جستن از آن است به طوری كه سازمان نمایشگاها در حمایت از موضوعات جدید و متخصصین ضعیف عمل كرده و با بهانه‌هایی در انتخاب غرفه‌ها، امكان حضور مفید از برخی شركت‌ها گرفته شده است همچنین عرضه یك ابزار كاربردی به تجربه نمایش دادن احتیاج دارد و باید این موضوع را نشان داد كه كامپیوتر چه كاربردی برای سایر نمایشگاه‌ها دارد، زیرا هنوز كاربران آگاهی لازم و كافی را برای انتخاب سیستم مورد نظر خود نداشته و برای آن زمان نمی‌گذارند.»

عباسی افزود:  «بنابراین تا بستری مناسب برای این صنعت پدید نیاید شاهد اتفاق و تحولی  عظیم در این حوزه نخواهیم بود. برای نمونه اوركلاكینگی كه دو سال گذشته به نمایش در آمد همه  تصور می‌كردند چیز خیلی عجیبی است، اما با كمی اطلاع‌رسانی تمامی ابهامات برطرف شد و پیچیده نبودن موضوع بر همگان به اثبات رسید.»

وی خاطرنشان كرد كه كاربران و مصرف كنندگان ایرانی به دنبال كالاهای ارزان قیمت نیستند اما تنها مشكل آنان نبود آگاهی است نه صرفا بودجه و موضوعات مالی. بنابراین باید فضایی ایجاد شود تا تجربیات فروشندگان و كارشناسان آی‌تی در اختیار كاربران قرار گیرد.

وی افزود: «در سایت CGART.Ir مسابقه‌ای از سوی هنرمندان و عكاسان علاقه‌مند به كامپیوتر با حمایت شركت‌های سامسونگ و آواژنگ ترتیب داده شده كه 250 شركت كننده دارد و بیشتر روی مبحث طراحی كاراكتر است.»