نظرسنجی

شما از چه طریق با این سایت آشنا شدید؟






پر بيننده ترين مطالب

انحصاری نبودن كسپرسكی در ایران باعث موفقیت آن شده است



تعداد بازدیدکنندگان 3224 بازدید نسخه چاپی

دنیای كامپیوتر و ارتباطات- باقر بحری به همراه گل‌مر بحری هدایت گروه پاد (پارس آتنا دژ) را بر عهده دارند كه از توزیع‌كنندگان اصلی محصولات كسپرسكی در ایران است. این دو در حاشیه نمایشگاه الكامپ تهران پاسخگوی سئوالات خبرنگاران بودند و از موفقیت‌های شركت گفتند.

به گزارش موسسه دیده بان آی تی، شركت پاد ابتدا از رشد چشمگیر بازار فروش آنتی‌ویروس‌های اوریجینال و خصوصا" كسپرسكی در ایران سخن گفت و دلایل آن را چنین برشمرد: «نهادینه شدن فرهنگ استفاده از آنتی ویروس اوریجینال در سازمان‌ها یكی از این دلایل است ضمن آنكه اقداماتی كه كسپرسكی در خصوص توسعه بازار فروش در كشور انجام داده بسیار حائز اهمیت است.»  

بحری با اشاره به اینكه كسپرسكی تنها شركتی است كه روابط عمومی فعال در ایران دارد این امر را بسیار مثبت و حائز اهمیت برشمرد و افزود: «حجم بالای اطلاع‌رسانی كسپرسكی در این خصوص و آگاه شدن مشتریان به افزایش حجم بازار این محصولات كمك كرده است. ضمن آنكه محصولات كسپرسكی تحت تحریم نیستند و این نیز مزیت دیگری محسوب می‌شود.» 

بحری در مورد میزان فروش گروه آتنا گفت: رشد فروش ما در برخی موارد تا دو و نیم برابر سال قبل بوده است و برخلاف انتظارمان و با توجه به ركود اقتصادی عمومی كه تصور می‌رفت فروش با كاهش روبرو باشد، نیاز سازمان‌ها به امنیت و تهیه آنتی‌ویروس‌های اصلی و بدون مشكل باعث شد كه چنین رشدی را شاهد باشیم.» 

مدیرعامل شركت آتنا در مورد وجود نمایندگان متعدد كسپرسكی در كشور گفت: «اتفاقا به نظر من همین عدم انحصار فروش از طریق یك نماینده باعث شد كه كسپرسكی در كشور موفق باشد. زیرا نمایندگان هركدام به دنبال توسعه بازار خود و استفاده از روش‌های مختلف فروش هستند و به این ترتیب بازار از چند جهت و از جانب چند نماینده محتلف توسعه می‌یابد. ضمن آنكه مدیریت كلی كانال فروش در ایران نیز مناسب بوده و شركت‌ها از حمایت تولیدكننده اصلی نیز برخوردار هستند.»  

بحری در مورد فروش محصولات خانگی كسپرسكی در فروشگاه‌های لاوان اظهار داشت: «فروش این محصول در فروشگاه‌های هماهنگ لاوان از طریق شركت آتنا بسیار مطلوب بوده و همانگونه كه آمارهای ماهانه فروشگاه‌ها نشان می‌دهد تقریبا به طور ثابت بالاترین حجم فروش را كسپرسكی به خود اختصاص داده است.» 

وی در خصوص نمایشگاه الكامپ و زمان‌بندی نامناسب آن اظهار داشت: «مسئولان برگزاری نمایشگاه به نظر می‌رسد كه فقط با هدف به اصطلاح برگزاری نمایشگاه آن را برپا كرده‌اند و چندان به فكر كیفیت و چند و چون برگزاری آن نیستند و به طوری كه دیده می‌شود با تعطیلات همراه است. در نتیجه تداخل تعطیلی‌های پایان هفته و یك روز تعطیل رسمی در نمایشگاه باعث عدم حضور بازدیدكنندگان جدی و حرفه‌ای و حضور بازدیدكنندگان عمومی و تفننی می‌شود كه چندان مناسب كار شركت‌هایی كه محصولات تخصصی و حرفه‌ای ارائه می‌كنند نیست.»