نظرسنجی

شما از چه طریق با این سایت آشنا شدید؟






پر بيننده ترين مطالب

اختلاف طبقاتی به دنیای مجازی كشیده شد

فیس‌بوك به پولدارها رسید!



تعداد بازدیدکنندگان 2840 بازدید نسخه چاپی

شركت مطالعاتی نیلسن طی تحقیقات جدید خود اعلام كرد در میان كاربران شبكه‌های اجتماعی نیز اختلاف طبقاتی وجود داشته و كاربران بر اساس سطح اجتماعی و مالی خود به عضویت در این شبكه ها تمایل پیدا می‌كنند. به گزارش مهر، محققان طی مطالعاتی جدید اعلام كردند اختلاف طبقاتی از زندگی واقعی انسان‌ها پا را فراتر گذاشته و به زندگی مجازی آنها نیز نفوذ كرده است كه نمونه بارز این اختلاف طبقاتی را می‌توان در شبكه‌های اجتماعی به خوبی مشاهده كرد. مطالعه جدید موسسه نیلسن نشان می‌دهد افرادی كه از سطح بالای مالی برخوردارند 25 درصد تمایل به عضویت در شبكه مای اسپیس دارند در حالی كه افرادی با سطح مالی پایین‌تر 37 درصد شانس عضو شدن در این شبكه را دارند.

درواقع درآمد سالانه 23 درصد از كاربران فیس بوك بیشتر از 100 هزار دلار است كه این مبلغ برای 16 درصد از كاربران مای اسپیس صدق می‌كند و از زاویه‌ای دیگر 37 درصد از كاربران مای اسپیس درآمد سالانه‌ای كمتر از 50 هزار دلار دارند كه این میزان درآمد شامل 28 درصد از كاربران فیس‌بوك است. شركت نیلسن نتیجه مطالعات خود را در قالب لیست‌هایی از درصدهای متفاوت در رابطه با درآمد و سن كاربران شبكه‌های اجتمای ارائه كرده است:

كاربران با درآمد سالانه بیش از 75 هزار دلار
1 - فیس بوك برابر 41.47 درصد
2 - مای اسپیس برابر 32.8 درصد
3 - LinkedIn برابر 58.35 درصد 
4 - توئیتر برابر 43.34 درصد

كاربران با درآمد سالانه كمتر از 50 هزر دلار
1 - فیس بوك برابر 28.42 درصد
2 - مای اسپیس برابر 37.13 درصد
3 - LinkedIn برابر 17.34 درصد 
4 - توئیتر برابر 28.36 درصد

كاربران زن
1 - فیس بوك برابر 56.33 درصد
2 - مای اسپیس برابر 56.69 درصد
3 - LinkedIn برابر 48.11 درصد
4 - توئیتر برابر 53.59 درصد

كاربران رده سنی 18 تا 24
1 - فیس بوك برابر 10.27 درصد
2 - مای اسپیس برابر 15.46 درصد
3 - LinkedIn برابر 3.99 درصد
4 - توئیتر برابر 9.51 درصد

كاربران رده سنی 35 تا 49
1 - فیس بوك برابر 31.54 درصد
2 - مای اسپیس برابر 29.09 درصد
3 - LinkedIn برابر 43.64 درصد 
4 - توئیتر برابر 34.02 درصد

بر اساس گزارش سی‌ان‌ان، قائم‌مقام شركت تحقیقاتی نیلسن با توجه به این نتایج اعلام كرده است كاربران شبكه مای اسپیس به طبقه متوسط جوامع و فیس بوك به طبقه رده بالا و ثروتمند تعلق دارد. همچنین بیش از 38 درصد از كاربران شبكه LinkedIn نیز از درآمد سالانه بیش از 100 هزار دلار برخوردارند.